”Advokatsamfundets uttalande ställer till det för alla advokater”

Publicerad: 2019-12-12 14:25

Förra veckan gick Advokatsamfundet ut med ett vägledande uttalande om hur advokater får marknadsföra sig i sociala medier. Nu får uttalandet skarp kritik från bland andra samfundets tidigare ordförande, Bengt Ivarsson, som menar att förslaget begränsar advokaternas deltagande i rättspolitiska debatter. - Uttalandet ställer till det för alla advokater som vill diskutera rättspolitik i sociala medier, säger han till Dagens Juridik.

Detta är en låst artikel

Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.

Skaffa Mitt DJ Premium Logga in

69 kr/mån

Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.

Logga in

Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.