Publicerat av Lindahl den 16 december, 2022

Lindahl biträder tyska Cherry SE vid förvärvet av de svenska bolagen Built On Experience AB och Xtrfy Gaming AB

Lindahl har agerat legal rådgivare till Cherry SE i samband med förvärvet av de svenska bolagen Built On Experience AB och Xtrfy Gaming AB. Transaktionen är villkorad och förväntas fullgöras i samband med tillträdet av aktierna i januari 2023.

Built On Experience och dess helägda dotterbolag Xtrfy Gaming utvecklar, tillverkar och säljer högkvalitativ gaming-utrustning som främst säljs i Norden och övriga Europa.

Tysklandsbaserade Cherry är en globalt ledande tillverkare av mekaniska tangentbordsswitchar och datortillbehör såsom tangentbord, datormöss och hörlurar för gaming och e-sport, kontor, industri, och hälso- och sjukvård. Cherry har cirka 400 anställda i produktionsanläggningar och filialer i bland annat Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Kina och USA. Cherry är listade på Deutsche Börse Xetra.

Lindahls team bestod i huvudsak av Thorbjörn Wennerholm, Pontus Söderberg och Erik Kronholm.