Publicerat av Harvest Advokatbyrå den 5 maj, 2022

Harvest fortsätter växa och välkomnar en ny Counsel

Harvest har glädjen att välkomna Sara Nordler som ny Counsel från och med maj 2022. Genom rekryteringen stärker Harvest sitt erbjudande inom finansiell reglering och governance ytterligare.

Sara har mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med regelverksfrågor och har de senaste sex åren bedrivit egen konsultverksamhet med fokus på bl.a. compliance, juridik, tillståndsansökningar, företagsstyrning och förhandling. Kunderna inom finanssektorn är allt från banker och kreditinstitut till fondbolag, försäkringsbolag, betalningsinstitut och riskkapitalbolag. Hon har även drivit ett flertal projekt utanför finanssektorn.

Amin Bell, Managing Partner på Harvest kommenterar: Vi är väldigt glada att välkomna Sara till Harvest. Sara har precis den typ av erfarenhet vi söker i takt med att vi breddar vårt erbjudande inom finansiell reglering och compliance. Sara kommer även in med värdefull erfarenhet från governance i en bredare bemärkelse, bl.a. från riskkapitalsektorn. Vi kommer därför tillsammans att vässa vårt erbjudande inom governance ytterligare mot aktörer som inte nödvändigtvis bedriver tillståndspliktig verksamhet, men som har kopplingar till finanssektorn genom sin investeringsverksamhet och därför har stora incitament att hantera regulatoriska risker. Detta ligger också helt i linje med den ESG-satsning vi gjort de senaste åren.

Sara Nordler kommenterar: Jag ser mycket fram emot att tillsammans med mina nya arbetskamrater på Harvest utveckla och bredda verksamheten. Harvest känns som en modern och nytänkande advokatbyrå med stort driv. Jag känner mig dessutom väldigt välkomnad och omhändertagen vilket är extra uppskattat av mig som arbetat så länge som egenföretagare!