Publicerat av Cirio den 13 mars, 2020

Cirio + Fryshuset = SANT!

Cirio och Fryshuset i fördjupat partnerskap för att stärka ungas roll

Cirio har valt att fördjupa sitt samarbete med Fryshuset för att tillsammans stärka ungas roll i samhället. Genom samarbetet kommer Cirios medarbetare stötta unga med bland annat juridisk rådgivning, expertis, utbildningar och studiebesök.

Att ge tillbaka till samhället är viktigt för Cirio, och är en viktig del i företagets ambition att arbeta för samhällets och näringslivets bästa. Cirio stöttar sedan tidigare bl.a. AI Sustainability Center, som adresserar användningen av artificiell intelligens i ett bredare etiskt och samhälleligt sammanhang samt NU: Nolla Utanförskapet, som arbetar med att hjälpa ungdomar och unga vuxna att närma sig arbetsmarknaden genom att ge dem arbetsrelaterade kontakter, nätverk och möjligheter.

– Dagens samhälle står inför omfattande utmaningar och omvandlingar, som redan nu påverkar våra unga. På Cirio har vi en tydlig ambition att genom vårt kunnande och erfarenhet skapa och bidra till den legala infrastrukturen för att förbättra hur såväl näringslivet som samhället utvecklas. Att vi nu också kommer vara en kugge i Fryshusets arbete med att stärka ungas roll i samhället och på så sätt vara en del i deras arbete för en bättre framtid är någonting som är naturligt för oss och som vi ser väldigt mycket fram emot, säger David Frydlinger, managing partner på Cirio.

Cirios medarbetare kommer också kunna engagera sig i Fryshusets projekt Selfmade, där unga i utanförskapsområden får hjälp att komma in på arbetsmarknaden och Powerhouse, som fungerar som en inkubator där unga får utvecklas som entreprenörer och driva egna projekt.

– Vi ser samarbetet som en mycket fin möjlighet för unga inom våra olika entreprenörsverksamheter att få ta del av viktig kunskap och kompetens inom affärsjuridik, säger Raisa Lång Velazco, marknads- och utvecklingschef på Fryshuset.

Om Fryshuset

Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen! Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshuset bedriver ett 50-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige, där unga ges möjlighet att utöva sina passioner, skapa och delta i ungdomsdrivna aktiviteter och utbildningar och få arbete. Fryshuset arbetar också för att samhället ska ta ungas åsikter och idéer på allvar efter övertygelsen om att det bidrar till ett kreativt och lösningsinriktat samhällsklimat där vi vågar tänka nytt och hitta nya lösningar. www.fryshuset.se

Om Cirio

Cirio är en advokatbyrå med syfte att forma den juridiska infrastrukturen för framtidens näringsliv och samhälle. Byrån grundades 2019 och är en av de ledande fullservicebyråerna i Sverige. Med 130 anställda erbjuder Cirio affärsjuridisk rådgivning inom transaktioner, operativa och strategiska verksamhetsfrågor, tvister och konkurser samt innovationsbringande samarbeten. Byrån har särskild spetskompetens inom områden som förnybar energi, life science och digitalisering. www.cirio.se