Publicerat av Baker McKenzie. den 19 februari, 2021

Baker McKenzie rådgivare i samband med försäljningen av The Humble Co.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till säljande aktieägare i samband med försäljningen av The Humble Co. AB till Bayn Group AB (publ) för en köpeskilling om 809 miljoner kronor samt vissa ytterligare tilläggsköpeskillingar. The Humble Co. ägs av grundaren och majoritetsägaren Noel Abdayem genom bolag, Verdane Capital samt ett fåtal minoritetsägare.

The Humble Co. är idag världsledande inom hållbara bambu-tandborstar och har framgångsrikt expanderat till nya produktsegment såsom tandkräm, tuggummi, munskölj och mellanrumsrengöring. The Humble Co. har byggt upp ett starkt distributionsnät med många världsledande återförsäljare som kunder (exempelvis CVS, DM, Walgreens, Boots, Target) och dess produkter finns i mer än 40 000 butiker i 30 länder där USA, Tyskland, Norden och UK utgör de största marknaderna. Parallellt med detta har The Humble Co. genom sin välgörenhetsorganisation, The Humble Smile Foundation, hjälpt mer än 65 000 utsatta barn.

Baker McKenzies huvudsakliga team utgjordes av Costin Mihailescu, Christian Reineby, Linnea Back, Sofie Sternberg och Nicolina Hultgren Farsani.

Costin Mihailescu, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post: costin.mihailescu@bakermckenzie.com