OLW förlorar i Marknadsdomstolen - annat företag får använda fredagsmys i reklam

Snackstillverkaren OLW ansåg att begreppet ”fredagsmys” var starkt förknippat med bolagets produkter. Enligt OLW borde ett annat företag därför inte få använda sig av begreppet i sin försäljning av snacks. Men Marknadsdomstolen anser inte att OLW lyckats visa att en betydande del av kundkretsen kopplar begreppet fredagsmys till just bolagets produkter.
Detta är en låst artikel
Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.
69 kr/mån
Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.
Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.