Översikt


Hittar du inte vad du letar efter? Klicka här för att söka.
Annons
Annons

Nytt forskningsprojekt – när får man får använda annans varumärke i egen reklam?

Civilrätt
Publicerad: 2015-02-16 14:44
Uppsala universitet

Jur. doktor Stojan Arnerstål vid IMK, Juridiska institutionen vid Uppsala universitet, har tilldelats 628 000 kronor från Torsten Söderbergs Stiftelse för att undersöka gränserna för i vilken ut-sträckning det är tillåtet att referera till eller åberopa varumärken i reklam och annan marknadsföring.


Detta är en låst artikel

Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.

Skaffa Mitt DJ Premium Logga in

69 kr/mån

Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.

Logga in

Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.