Missnöjd konsument reklamerade utebliven leverans gång på gång – döms för ofredande

Enligt mannen har han beställt varor men aldrig fått någon leverans. Under mer än ett år ringde han därför ett stort antal gånger till företagets VD - som dock hävdar att leverans har skett och att han har hänvisat kunden till moderbolaget i Tyskland. Samtalen fick dock en allt mer "fientlig ton" och kunden döms nu av hovrätten för ofredande mot VD:n.
Detta är en låst artikel
Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.
69 kr/mån
Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.
Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.