Översikt


Hittar du inte vad du letar efter? Klicka här för att söka.
Annons
Annons

Kund får rätt mot resebyrå – måste kunna framföra klagomål på semesterorten

Aktuella rättsfall
Publicerad: 2017-09-19 15:39

Det är resebyrån som ansvarar för att kunderna kan framföra klagomål mot till exempel ett hotell på semesterorten. Det konstaterar Allmänna reklamationsnämnden som därför går emot en researrangör som hävdar att de inte har fått möjlighet att rätta till felen på plats.


Detta är en låst artikel

Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.

Skaffa Mitt DJ Premium Logga in

69 kr/mån

Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.

Logga in

Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.