Översikt


Hittar du inte vad du letar efter? Klicka här för att söka.
Annons
Annons

KO stämmer Eniro – ”prisinformation ska lämnas till kunderna vid telefonsamtalet”

Civilrätt
Publicerad: 2015-03-02 09:49

När man ringer eller SMS:ar nummerupplysningstjänsten 118 118 får man ingen uppgift om vad detta kostar. Konsumentombudsmannen anser dock att Eniro, som står bakom tjänsten, bör ge kunderna information om priset direkt i telefonen och stämmer nu företaget.


Detta är en låst artikel

Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.

Skaffa Mitt DJ Premium Logga in

69 kr/mån

Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.

Logga in

Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.