”Dagens lagstiftning räcker” – Konkurrensverket sågar förslag mot alkoholreklam i sociala medier

Konkurrensverket är starkt kritisk till den utredning som förespråkar ett förbud mot alkoholreklam i sociala medier. Anledningen är att KKV anser att dagens lagstiftning är tillräcklig - och att ett förbud skulle slå mot småföretagare.
Detta är en låst artikel
Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.
69 kr/mån
Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.
Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.