Bloggare måste göra skillnad på reklam och tyckande – Konsumentverket varnar för lagbrott

På många bloggar framgår det inte klart om inlägg är reklam eller personligt tyckande. Konsumentverket går nu ut och varnar för att detta kan bryta mot marknads-föringslagen och publicerar därför en förenklad väg-ledning för bloggare.
Detta är en låst artikel
Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.
69 kr/mån
Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.
Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.