50 miljarder kronor och 66 miljoner timmar – konsumenternas pris för konflikter

Konflikter mellan konsumenter och företag kostar konsumenterna 50 miljarder kronor årligen - varav 11 miljarder motsvarar de 66 miljoner timmar som läggs ner på att försöka lösa problemen. Det visar en ny rapport från Konsumentverket som nu efterlyser smidigare och enklare processer för reklamation och återköp.
Detta är en låst artikel
Registrera dig för Mitt DJ Premiumkonto och få tillgång direkt till introduktionspriset 69 kr/mån inkl. moms.
69 kr/mån
Skaffa Mitt DJ Premium och få fri tillgång till all vår nyhetsrapportering samt bakomliggande domar och dokument som ligger till grund för alla artiklar och reportage. Prenumerationen är tillsvidare och du kan när som helst avsluta den. Fyll i dina uppgifter i fältet nedan för att komma vidare till nästa steg.
Om du redan är medlem är det bara att du loggar in på ditt konto för att få tillgång till artikeln. Fyll i dina inloggningsuppgifter i fälten nedan.