Skip to content

Frukost med Legally Lady – om personligt varumärke

Det var fullsatt på Legally Ladys första frukostseminarium för hösten. Femtio kvinnliga jurister kom till Blendow Group för att mingla, äta frukost och lyssna på varumärkesstrategen Pia Lanneberg om vikten av ett starkt personligt varumärke. Se bilderna från seminariet här.

Fredagen den 14 september höll Legally Lady sitt första frukostseminarium för hösten. Varumärkesstrategen Pia Lanneberg, från InnerBrand, var där och pratade om personligt varumärke och hur det hjälper dig framåt i karriären.

Hon återkom till att det är viktigt att vara tydlig med vad man vill och vad man kan bidra med. Att bygga sitt varumärke handlar inte om att bli känd utan snarare om att förmedla rätt bild av sig själv och skapa förtroende hos dem man möter. I branscher där många har liknande kompetenser blir det allt viktigare att profilera sig – för att få kunder, jobb eller de positioner man vill ha.

Intresset för seminariet var stort, det blev snabbt fullsatt och väntelistan var lång. Nästa frukostseminarium med Legally Lady hålls den 15 november och kommer då att handla om retorik.

Se bilder från frukostseminariet nedan. (Foto: Magnus Laupa)

Sanna Svennerstad från Independent Lawyers
Pia Lanneberg
Pia Lanneberg
Caroline Sandlin från PTS och Anita Parmér från Folksam
Helène Lilja & Charlotte Waller Dahlberg från Hyresgästföreningen i Stockholm
Sara Andersson från Advice och Jenny Stensjö från Advice
Jenni Laukkanen, Johanna Carlsson och Louise Nordenhök. Alla från MAQS Law Firm
Maria Sjödin, Medeleine Sundin och Caroline Fröden, samtliga från Andersson Gust
Jessica Otterstål från BDO, Anna Axelsson från BDO, Maria Gil från Riksbanken, U

Tipsa via e-post

Ange flera adresser på olika rader eller separera dem med kommatecken.

Vill du verkligen anmäla denna kommentar som olämplig?

Anmäl Avbryt