Översikt


Hittar du inte vad du letar efter? Klicka här för att söka.
Annons
Annons
Publicerat 5 juli, 2019

Compliance Officer – Söderberg & Partners

Söderberg & Partners Insurance Consulting AB bedriver försäkringsförmedling, som är en särskilt reglerad finansiell verksamhet. De relevanta regelverken har stort fokus på kundskydd, vilket speglas av compliancefunktionens fokusområden. Compliancefunktionen arbetar även med den danska förmedlarverksamheten och har ett nära samarbete med koncernbolag i övriga nordiska länder.

Compliancefunktionen har en nyckelroll i arbetet med att stödja och följa upp bolagets regelefterlevnad. Eftersom det alltid är många nya spännande projekt på gång inom Söderberg & Partners, samtidigt som regelverk och praxis är under ständig utveckling, blir arbetet mycket varierande och utvecklande. Vi är en kreativ och initiativrik organisation där medarbetarna drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter.

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Identifiera och värdera regulatoriska risker i verksamheten
  • Planera och genomföra kontroller och granskningar av verksamheten
  • Rapportera resultatet av granskningar och bedömningar
  • Rättsutredningar och kontinuerlig regelbevakning
  • Bistå verksamheten med rådgivning och vägledning i regulatoriska och strategiska frågor
  • Bistå med utbildningsinsatser

Du arbetar självständigt med eget ansvar, men i nära samarbete med kollegor och verksamheten. Samarbetet med de nordiska länderna gör att arbetet innefattar en del resande, vilket ger dig ett intressant samarbete och utbyte.

Kvalifikationer

Du har akademisk examen inom juridik eller annan motsvarande relevant utbildning. Yrkeserfarenhet är inte ett krav, men det är meriterande om du har 1-3 års erfarenhet av arbete med regelefterlevnad, riskkontroll, internrevision eller liknande inom finansbranschen. En förutsättning för att du ska kunna trivas i tjänsten är att du har ett starkt intresse för finans och/eller försäkring och kundskyddsfrågor, men också ett intresse för affärsutveckling för att kunna vara ett stöd till verksamheten.

Det är meriterande om du även har förståelse för IT och systemutveckling, samt om du kan prata och/eller förstå danska.

Som person behöver du vara analytisk och kunna arbeta strukturerat med ibland nya och komplexa frågeställningar under stort eget ansvar och med hög integritet. I arbetet ingår kontakter både med olika delar av verksamheten men även myndigheter och andra organisationer, varför du bör ha en god förmåga till samarbete och kommunikation i både tal och skrift (både på svenska och engelska). Rollen kräver dessutom att du är noggrann, lösningsorienterad och har ett proaktivt tankesätt.

Välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så registrera dig gärna så snart som möjligt. Bifoga gärna betyg med din ansökan.

Placering: Regeringsgatan 45, Stockholm
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2019-08-05 – mer information och ansökan – klicka HÄR
Kontaktperson: Hanna Lundberg, Managing Compliance Officer, 0728- 55 50 52

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.


Dela sidan:
Skriv ut: