Översikt


Hittar du inte vad du letar efter? Klicka här för att söka.
Annons
Annons

Bolagsjurist till nystartad verksamhet

Vilka är vi?

I syfte att öka kunskapen om hur kollektivavtalad tjänstepension och försäkring fungerar och vilka förmåner det ger har LO, PTK och Svenskt Näringsliv gemensamt bildat Avtalat (Kollektivavtalsinformation Sverige AB).

Vårt uppdrag är att se till att våra närmare 3 miljoner kunder – arbetare, tjänstemän och arbetsgivare inom privat sektor – förstår vad dessa förmåner innebär.

Vi har fyra övergripande mål som vi passionerat jobbar mot; ökad kännedom, ökad förståelse, ökad förenkling och ökat förtroende. Detta ska möjliggöras genom innovativa informationsinsatser och en modern digital plattform som delvis står under Finansinspektionens tillsyn.

Under 2020 etableras bolaget och publik lansering är planerad till den 1 januari 2021.

Vi söker nu en engagerad och driven bolagsjurist med flera års erfarenhet av både bolagsrätt och regulatoriska frågor som vill vara en del av vår resa!

Vad kommer du göra hos oss?

I denna roll som Bolagsjurist får du en unik möjlighet att forma och leda utvecklingen av den juridiska funktionen på Avtalat. Du har huvudansvaret för att säkerställa optimala rutiner och processer avseende risk och compliance samt säkra efterlevnad av dessa inom såväl bolagets tillståndspliktiga verksamhet som den övriga verksamheten avseende regulatoriska föreskrifter och krav (DPO, GDPR, bolagsformalia etc.).

Då du utgör Avtalats juridiska spetskompetens kommer du även stötta vid upphandling, avtalsförhandling och tolkning av avtal, samt ge råd och stöd till styrelse, VD, ledningsgrupp och övriga enheter inom företaget.

Sammantaget är det en bred roll med många ansvarsområden och kontaktytor i ett spännande skede i Avtalats utveckling, där din insats gör skillnad och där du får stora möjligheter att utvecklas.
Du kommer att vara en del av enheten Verksamhetsstöd som utöver legala frågor och regelefterlevnad rymmer ansvar för exempelvis ekonomi och HR. Du rapporterar i grunden till Enhetschef för Verksamhetsstöd, dock direkt till VD i den del av ditt arbete som avser regelefterlevnad.

Vem är du?

Vi söker dig med en svensk jur. kand.-examen och minst 7 års relevant erfarenhet, varav åtminstone 5 år med frågor som står under Finansinspektionens tillsyn. Därutöver har du kunskap om och intresse för bolagsrätt, avtal och GDPR. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandlingar inom IT-området.

För att passa i rollen behöver du vara trygg i din kompetens och trivas med att jobba nära med och rådgivande till verksamheten. Du är initiativrik och har förmågan att hitta lösningar och vägar framåt inom ditt ansvarsområde, i nära samarbete med kollegor och partners. Du arbetar systematiskt, metodiskt och faktaorienterat för att uppnå resultat inom givna tidsramar.

Då det är en roll med många kontaktytor är det även viktigt att du är bra på att bygga och stärka relationer med kollegor, samarbetspartners och ägarrepresentanter, samt att du är en god kommunikatör i både tal och skrift.
Erfarenhet av styrelsearbete och försäkringsbranschen är meriterande.

Ansökan och frågor

Välkommen med din ansökan bestående av CV, personligt brev, betyg och relevanta intyg. I denna rekrytering samarbetar vi med von Feilitzen & Partners och ansökan sker via www.vonfeilitzen.se. För mer information kring tjänsten kontakta Rosita von Feilitzen, 073-540 57 07. Intervjuer kommer att göras löpande. Välkommen med din ansökan redan idag och senast den 8 december 2020.

Välkommen med på vår gemensamma resa!

Vi erbjuder dig att få vara en del av en resa som ingen har gjort innan oss – en resa som kräver entreprenörsanda, samarbete och en stor portion nyfikenhet.

Vi arbetar fokuserat för att bli Sveriges viktigaste aktör när det gäller att ge information om tjänstepension och försäkring till både anställda och arbetsgivare. Vi sätter kunderna i centrum och arbetar för att göra informationen lätt att förstå och tillgänglig i flera kanaler.

Personligt ansvarstagande och spjutspetskompetens i kombination med stark kollektiv förmåga och vilja att nå framgång tillsammans är nyckeln. För dig som vill vara med och utveckla och utvecklas ges stora möjligheter!

Vi har en attraktiv arbetsmiljö med moderna verktyg och flexibla arbetssätt där balans mellan arbete och privatliv tas på allvar. Självklart har vi kollektivavtal.

Vi är idag ett 60-tal engagerade medarbetare, nära våra kunder på nio orter från norr till söder, med centralt belägna regionkontor i Malmö, Göteborg och Stockholm.


Dela sidan:
Skriv ut: