Cookies, spårningstekniker och digital marknadsföring – vad gäller?

Hur ser formkraven ut vid användning av cookies, hur får data som insamlas genom cookies användas och vad gäller vid direktmarknadsföring? Få en genomgång av hur existerande regelverk ska tillämpas på cookies och spårningsteknik samt de senaste sanktionerna från tillsynsmyndigheterna.
Under detta seminarium går Linus Larsén och Felix Makarowski igenom nya uppdateringar och praxis rörande cookies och digital marknadsföring, centrala aspekter i dataskyddsförordningen (GDPR), skydd och ägande av data samt diskuterar turerna kring e-Privacyförordningen. Höga böter har utkrävts från tillsynsmyndigheterna runtom i EU, säkerställ att din organisation är förberedd.
Ur innehållet:
• Genomgång av regelverket
• Compliance-krav vid användning av cookies och behandling av personuppgifter genom cookies
• Nya uppdateringar och praxis rörande cookies och digital marknadsföring
• Senaste nytt om e-Privacyförordningen
Följer Advokatsamfundets riktlinjer för lärarledd utbildning.
Datum: Fredag 12 mars
Tid: 11.30-13.00
Boka nu!
