Skip to content

Upphandlingsjurist till Göteborgs Stad

Om arbetsplatsen

Inköp och upphandling är Göteborgs Stads strategiska resurs i inköp och upphandlingsfrågor med ansvar för att ta fram en gemensam inköpsprocess för staden. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för Göteborgs Stads förvaltningar och bolag och vi värnar om en seriös marknad. Vi bidrar till ett hållbart samhälle för göteborgaren. Utifrån vår värdegrund strävar vi efter att våra tjänster ska uppfattas som värdeskapande, professionella och innovativa för våra kunder samt att våra medarbetare ska känna arbetsglädje.

Arbetsuppgifter

Förvaltningen kommer att få ett utökat inköps- och upphandlingsuppdrag i Göteborgs Stad. Det innebär bland annat ett ökat stöd till stadens förvaltningar och bolag i upphandlingsrelaterade frågor. Vi förstärker nu med ytterligare en upphandlingsjurist för att möta verksamheternas behov av stöd. Upphandlingsjuristerna bistår också förvaltningen internt i juridiska ställningstaganden i upprättande av upphandlingsdokument och avtal samt i överprövningsprocesser i förvaltningsdomstol. 

I din roll som upphandlingsjurist ingår vidare att hålla utbildningar inom området, internt i staden men också att vara föredragshållare i externa sammanhang. 

Kvalifikationer

Du har juristexamen. Vi söker dig som har mångårig erfarenhet, gärna från olika rättsområden men med tonvikt mot upphandlingsjuridik och den offentliga affären. Din specialistkunskap har du inom lagen om offentlig upphandling och avtals-/köprätt, men även övriga lagar och regelverk som styr den offentliga upphandlingen är du väl insatt i. Det är även meriterande om du har några års erfarenhet av entreprenadjuridik och/eller it-juridik. 

Då rollen till stor del är en rådgivande roll ser vi det också som meriterande om rådgivning ingår eller har ingått i dina arbetsuppgifter som jurist. 

Som person är du prestigelös, du har ett utåtriktat arbetssätt med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du kan strukturera komplicerade frågor och kommunicera lösningar på rättsliga frågeställningar på ett tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

På Inköp och upphandling arbetar cirka 65 personer dedikerat och engagerat med stor kompetens i upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans på en och samma arbetsplats, därför finns stora möjligheter att utvecklas i sin yrkesroll hos oss. 

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Omfattning:   Heltid

Ansökan

Ansök senast:   2018-05-30

Referensnummer:   A781038

Välkommen att söka genom att:

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1
Arbetstid:   Dagtid

Kontaktperson

Anders KvistAvdelningschef upphandling031-366 37 05 

 

Fackliga företrädare

Dirk Wallem

Vision031-366 37 41Maja Ohlsson
SACO031-366 37 96 

 

 

Tipsa via e-post

Ange flera adresser på olika rader eller separera dem med kommatecken.

Vill du verkligen anmäla denna kommentar som olämplig?

Anmäl Avbryt