Skip to content

”Taxichaufförer ska rycka till sig mitt visitkort" - de gav råd om att marknadsföra en byrå

Legally Lady-frukostföreläsning med juristerna Anuta Sjungham och Nadja Hatem.

Nadja Hatem och Anuta Sjunghamn, från jurist-byrån som bär deras efternamn, stod för tisdagens frukostföreläsning hos Legally Lady. Tillsammans berättade de om sin egen karriärresa - och gav råd och inspiration för nätverkets medlemmar.


När Nadja Hatem och Anuta Sjunghamn startade sin humanjuridiska byrå för fem år sedan hade de inga kontakter eller befintliga kunder. Ett av de givna ämnena på föreläsningen var därför nätverkande.

Anuta Sjunghamn berättar bland annat om hur hennes mål är att få taxichaufförer att nästan rycka hennes visitkort ifrån henne.

- Taxichaufförer pratar med otroligt många människor. Verkar personen vettig inleder jag alltid ett samtal.

Även om det är en juristtjänst som säljs betonar Anuta Sjunghamn att det är viktigt att samtalet med den potentiella klienten inte är ett säljsamtal.

- Jag pratar med personen för att jag är intresserad av personen. Vi berättar om varandra och först om personen frågor om våra tjänster så berättar jag om dem.

Att nätverka för att få klienter är något som även jurister utan delägarplaner bör tänka på säger Nadja Hatem.

- Det är mycket roligare att jobba när man skaffat sig kunderna på egen hand, utan delegation uppifrån.

Ett annat råd är att inte stirra sig blind på hur en byrå ”ska” se ut. 

- Blicka ut mot omvärlden och se vad det finns för behov, ta inte bara efter andra, säger Nadja Hatem.

 

Mer information om Legally Lady hittar du här

  • Jaqueline Balcer Bednarska

Tipsa via e-post

Ange flera adresser på olika rader eller separera dem med kommatecken.

Vill du verkligen anmäla denna kommentar som olämplig?

Anmäl Avbryt