Skip to content

Konsumentverket kritiserar Bredbandsbolaget för vilseledande marknadsföring

Bredbandsbolaget får kritik av Konsumentverket för att de marknadsför abonnemang som gratis och utan bindningstid - trots att abonnemangen i själva verket har en bindningstid på tre månader.

 

Flera av Bredbandsbolagets tjänster marknadsförs som gratis under två månader och utan bindningstid. Bolaget får nu kritik av Konsumentverket, rapporterar Dagens Media.  

Konsumentverket bedömer marknadsföringen som vilseledande eftersom uppsägningstiden för abonnemangen i själva verket är tre månader.

"Marknadsföringen är således direkt motsägelsefull och därmed vilseledande. Konsumenten blir bunden i minst tre månader, det finns således en bindningstid", skriver Konsumentverket.

Det är också otillbörligt att marknadsföra abonnemangen som gratis under två månader, eftersom bindningstiden medför extra kostnader, menar Konsumentverket.

 

 

Foto: Scanpix

Tipsa via e-post

Ange flera adresser på olika rader eller separera dem med kommatecken.

Vill du verkligen anmäla denna kommentar som olämplig?

Anmäl Avbryt