Skip to content

Trycket ökar på Swedish Match – anmäls av ännu en konkurrent

Ännu ett snusföretag anmäler nu Swedish Match till Konkurrensverket eftersom att företaget annonserat att de tänker införa ny skyltning i sina snuskylar. Redan i förra veckan anmäldes Swedish Match av konkurrenten Skruf.

Nu lämnar också tillverkaren JTI Sweden in en anmälan. Företaget står bakom märken som bland annat Camel och LD.

JTI Sweden liksom Skruf hävdar att det faktum att marknadsledande Swedish Match vill införa mer enhetliga skyltar i sina snuskylar kommer att försämra situationen för konkurrenterna. De menar också att Swedish Match missbrukar sin ställning då de dominerar marknaden idag.

Skyltarna i snuskylarna är i princip de enda platserna där det är tillåtet med reklam för de olika varumärkena. Eftersom att majoriteten av alla snuskylar ägs av Swedish Match så skulle den nya skyltningen kunna leda till att företaget får en än större del av marknaden.

Tipsa via e-post

Ange flera adresser på olika rader eller separera dem med kommatecken.

Vill du verkligen anmäla denna kommentar som olämplig?

Anmäl Avbryt