Skip to content

Jurister släpper guide för reklamare

Juristerna Tobias Eltell och Johan Åberg har skrivit en lättläst handbok för reklammakare och annonsörer. - Genom alla de frågor som vi fått under åren har vi insett att det finns ett stort behov av en sådan här bok.

Reklamjuridikguiden vänder sig till de yrkesgrupper som skapar och distribuerar reklam. Boken riktar sig bland annat till beslutsfattare inom marknadsföringsfrågor och till avsändare med ansvar för reklambudskap, men även till jurister.

– Genom alla de frågor som vi fått under åren har vi insett att det finns ett stort behov av en sådan här bok. Sitter man i en knivig situation eller känner sig osäker på vad lagtexten egentligen innebär i praktiken finns det väl knappast något smidigare sätt att få svar än genom en guide som förklarar lagar och regler på ett rakt och lättläst språk. Det förenklar arbetet och kostsamma misstag undviks, säger författarna.

Tobias Eltell är jurist vid Sveriges Annonsörer och har tidigare arbetat på SAMI och TV4. Johan Åberg är advokat och delägare i Advokatfirman Westermark Anjou. Han har tidigare varit jurist i Stim.

Tipsa via e-post

Ange flera adresser på olika rader eller separera dem med kommatecken.

Vill du verkligen anmäla denna kommentar som olämplig?

Anmäl Avbryt